Vežbaš kod kuće? Evo šta ti je sve potrebno za figuru iz snova!


Znamo, svima nam je lakše da uhvatimo drugaricu pod ruku, odemo do teretane ili nekog sportskog terena, prostora na kom možeš da vežbaš, odradimo trening onako proizvoljno, kako nam prija, vratimo se kući i to je to. Međutim, kada treba da vežbamo kod kuće, sam proces održavanja ovih zdravih navika je znatno teži i izazovniji – ipak je kauč previše blizu! Šalu na stranu, ovaj novi život u kom većinu stvari radimo kod kuće ima svojih prednosti, ali definitivno i svojih mana – da li nam se samo čini ili smo se nekako svi kolektivno ulenjili? Upravo zato, ukoliko želiš da održiš zdrave navike i redovno vežbaš, čak i ako radiš od kuće i izlaziš ređe nego što bi želela, poslušaj naše savete koje ti donosimo u nastavku!

Jasan plan – jer treba doći do cilja

Bez obzira na to da li si iskusan vežbač ili apsolutni početnik, od nečeg se mora krenuti, a to je postavljanje cilja. Dakle, vežbaš da bi bila zdrava, u dobroj formi ili da bi oblikovala figuru i smanjila višak kilograma i masnih naslaga? U redu, svako ima svoj cilj i razlog – neka on bude jasan. Zatim, napravi plan, realan plan, kog ćeš moći da se pridržavaš i koji nećeš kršiti svako malo. Treniraj i dva puta nedeljno, ali treniraj kako treba, kako voliš i kako ti prija. Budi realna prema sebi i ne očekuj od sebe previše – nećeš moći to da ispuniš, a potom ćeš se osećati loše jer si “izneverila” sebe. 

Motivacija – jer treba stvoriti naviku

Čak i kada sve prilagodiš sebi, i dalje će nam neki dan biti jako težak i gotovo nemoguć za pokrenuti se. Ali, tako će biti dok ne stvoriš naviku, a pre toga dok ne pronađeš ono što te “vozi” i motiviše. Pronađi motivaciju u svom cilju, a zatim se drži unapred definisanog plana sve dok ti vežbanje ne pređe u naviku i dok onako istinski ne shvatiš da vežbanje nije mučenje, već je uživanje i način da brineš o sebi (i uz to se oslobađaš stresa i negativne energije). Veruj nam, i to će se desiti, samo napred!

Pomagači u vežbanju – strunjače, tegovi, sobni bicikli, šta god da voliš

Istina je da ti za vežbanje nisu potrebna nikakva “pomagala”, ali je isto tako istina da će ti biti mnogo lakše ukoliko imaš svoju fitnes “ekipu”, naročito kada vežbaš kod kuće. Razne fitnes sprave, kao što su na primer sobni bicikli, biće ti od velike pomoći na putu do željene figure. Sobni bicikli su zapravo naši favoriti zato što obično nisu toliko skupi kao neke druge sprave za vežbanje, a uz to ne zauzimaju ni mnogo mesta u prostoru. Sobna bicikla se lako prenosi iz prostorije u prostoriju pa tako skoro svakog dana možeš imati drugačiji fitnes kutak za sebe. Sjajno, zar ne? Dok će ti sobni bicikli ili druge sprave za vežbanje dobro doći za kardio trening, ne zaboravi ni vežbe snage – jednako su bitne za oblikovanje figure! Nabavi udobnu prostirku za vežbanje i nekoliko odgovarajućih tegića i osmisli svoj savršeni trening (sama, ili uz pomoć stručnog lica). 

Podrška u vežbanju – ako ne možeš sama

Ne moraš da vežbaš sama, ako ti to toliko teško pada, čak i kada vežbaš kod kuće. Ukoliko možeš da se uklopiš sa svojom najboljom drugaricom ili partnerom – vežbajte zajedno. Sigurno će vam biti zabavnije, a uz to ćeš uspeti da održiš motivaciju i želju za vežbanjem. Ukoliko ti pak više prija da sama planiraš svoje vreme, podrška za vežbanje može da ti bude i omiljena muzika, serija… Zamisli samo: voziš sobni bicikl i gledaš “Prijatelje” – pa, može li bolje?!

Izbalansirana ishrana

Na kraju, ukoliko želiš kompletan “paket” koji uključuje i zdravlje i dobru formu, ne zaboravi da vežbanje potpomogneš izbalansiranom ishranom. Potrudi se da na dnevnom nivou unosiš što više voća, povrća i vode, a da brzu hranu koja ti ne prija smanjiš na minimum. Nema potrebe da je u potpunosti izbacuješ i time sebi stvaraš pritisak – samo bolje osmisli svoj jelovnik tako da ima svega i lakše ćeš ostvariti zacrtani cilj, ali dugoročno.

Srećno vežbanje!



Izvorni članak

Možda vas zanima

Komentariši