Sportske vesti su za mnoge ljude najbitnija informacija. Sigurno imate prijatelja koji je zakleti ljubitelj nekog sportskog kluba.
On sigurno ne propušta utakmice, zna imena svih igrača, sve osvojene trofeje, istorijat svog kluba… Veća je šansa da poznajete više ljudi koja poseduje slične osobine.
Zašto mnogo ljudi prati sportske vesti i čita o sportu
Ali zašto ljude toliko interesuju sportske vesti? Šta je to što nas tera da se identifikujemo sa svojim omiljenim klubom, da pratimo uspehe i neuspehe naših omiljenih sportista?
Za početak, vesti su sastavni deo naših života. Svakodnevno primamo nove informacije – bilo da je u pitanju čitanje cena u prodavnici, kada nas iznenade poskupljenja, ili nam komšinica priča ko je kada došao kući – sve su to nove informacije.
Način na koji najčešće primamo informacije su naravno vesti, kojima nas zasipaju sa televizije, sa novinskih strana i naših pametnih telefona. Tako je i kada govorimo o sferi sporta.
Svi mediji imaju sportske redakcije i veliki broj novinara koji se bave samo sportom. Odavno su vlasnici medija shvatili da postoji „potražnja“ za informacijama o sportu, koja se preliva u klikove – čime se zarađuje novac.
Jedan od razloga što ljudi dosta čitaju najnovije sportske vesti je činjenica da svako od nas ima urođenu težnju da bude prihvaćen, i žudi za osećajem pripadnosti nečemu većem od jedinke.
To nam je jednostavno usađeno evolucijom, i često se smatra da je glavni razlog zašto ljudi fanatično prate sportove.
Moguće je i da želimo da nastavimo neku tradiciju. Na primer, ako je nečiji otac navijao za određeni klub, sin će verovatno nastaviti da bodri iste boje. Isto je i sa određenim delovima grada gde su „jaki“ neki klubovi.
Sportske vesti i zavisnost od sporta
Ljudi čitaju sportske vesti i zato što one stvaraju određenu vrstu zavisnosti. Mnogi ljudi koji su se u mladosti bavili sportom i pod „stare“ dane nastavljaju da čitaju o svojim idolima i prate njihove karijere.
Vremenom zaluđenost sportom i svim informacijama koje ga prate izlazi iz okvira suvog praćenja takmičarskih rezultata. Mnogi postaju „investirani“ u privatni život omiljenih sportista.
Na primer, vesti o tome da li se povredio naš omiljeni igrač, da li se oženio ili se razvodi, da li je kupio nova kola ili je dao veliku sumu novca kao humanitarnu pomoć, postaju nešto za čime žudimo.
Iako često može izgledati kao da je u pitanju zavisnost, činjenica je da „zaluđenost“ sportom nije nimalo drugačija od bilo koje druge navike – čitanja knjiga ili praćenja i „bindžovanja“ omiljene serije.
Naravno, u svemu je moguće preterati, ali bolje je da se ljudi zanimaju za sport i uspehe svojih omiljenih klubova, nego da energiju koju imaju troše na neke destruktivnije navike.